5 COSES QUE ODIO COM A LECTORA

by - 22:02:00

 



Hola, joves lectors!

Avui us porto el primer Top 5 d’aquest blog. En aquesta ocasió us parlo de les cinc coses que menys m’agraden del llibres, perquè la lectura pot ser la millor afició del món, però no sempre ens ho posen fàcil!

Així que... COMENCEM!

1-     Que canviïn el format dels llibres d’una mateixa saga. Si us plau. La mateixa editorial, la mateixa saga, però cada llibre té una mida diferent. El meu cas més evident és el de la trilogia Cor de tinta de l’escriptora Cornelia Funke. Un autèntic desastre a la prestatgeria en la que cap (CAP!) dels tres llibres té la mateixa mida.

2-     Que l’orientació del títol canviï. Des d’aquí aprofito i faig una crida a les editorials per a que es posin d’acord en l’orientació del títol dels lloms. Siguem sincers, no es un simple capritx estètic (que també) sinó que és molt incòmode cada vegada que intentem localitzar un llibre a la prestatgeria.

3-     Spoilers. Els spoilers en general són molestos, però els dels llibres... SÓN UN CRIM!

Imagineu-vos, porteu mesos llegint una saga que us apassiona i el final de la qual, l’autor/a ha enllaçat per a sorprendre-us com mai abans ho havien aconseguit. Però, a poques pàgines del desenllaç, algú sense ànima us l'explica i l’esforç de tots aquests mesos queda en res. Una catàstrofe.

Aprofito, així mateix, per avisar que qualsevol spoiler literari cap a la meva persona es paga amb el cessament directe de l’amistat.

4-     Descripcions tardanes. Porteu llegides tres-centes pàgines del llibre. A la vostra ment  teniu organitzada la trama i una imatge nítida dels personatges quan, sense avisar, apareix una descripció que tira per terra tot el construït en les pàgines anteriors. A partir d’aquest moment, el cap entra en un constant cicle de contradiccions mentre seguiu amb la lectura que us fa perdre el fil.

Per aquesta raó, m’encanta que l’aparició d’un nou personatges vingui acompanyada d’una extensa descripció. Això o deixar a mans del lector la seva imatge, però mai descripcions tardanes.

5-     Finals predictibles. Realment molesten. Òbviament, depèn del gènere, però per norma general valoro més positivament els llibres amb un final que m’hagi sorprès, tot i que m’hagi costat connectar amb ells en un principi. Qualsevol llibre que jo hagi resolt l’enigma final abans de llegir-lo em sembla una decepció.

Per alguna cosa l’Agatha Christie és la meva escriptora preferida...

Què és allò que més us molesta com a lectors?

 

 

Laura


You May Also Like

0 COMENTARIS