TOP 5 #1- ELS MEUS LLIBRES PREFERITS DE LA INFANTESA

by - 13:38:00

Hola joves lectors!

  Avui us porto una entrada molt especial per a mi, un TOP 5  dels meus llibres preferits de la infantesa. Us preguntareu, per què avui? Doncs perquè avui 2 d'abril és el dia mundial del llibre infantil i juvenil i he trobat que era el dia ideal per a fer l'entrada. Doncs bé, comencem!




5. SET GATES DE VIDA


 A l'última posició del rànquing, he situat el llibre Set gates de vida de l'autor Agustí Alcoberro i que va ser publicat l'any 1987. El recordo amb molt d'afecte perquè va ser el primer "llibre" que em vaig llegir. Ja m'enteneu, un llibre amb pocs dibuixos. A més a més, em va fer molta gràcia el títol, ja que juga amb la frase que sempre s'ha dit sobre que els gats tenen set vides.
  Set gates de vida explica la història de la Mixa, una gateta que arriba a casa d'una família i que es dedica a fer diferents trapelleries. 
  El fet que la protagonista fos una gateta, va ser el que més em va cridar l'atenció i em va encisar. 


4. VIATGE AL REGNE DE LA FANTASIA


    En quarta posició trobem un llibre d'en Geronimo Stilton. Aquest no va ser el primer que em vaig llegir de la col·lecció, però el destaco pel seu format. Primer de tot, va ser la meva primera lectura de tapa dura i, a més a més, el fet que contingués vuit olors diferents em va captivar i sorprendre, segurament com a tots els nens que l'han llegit.
  Viatge al regne de la fantasia explica una de les moltes històries del famós ratolí periodista Geronimo Stilton. Aquest cop acompanyat de gegants, sirenes, fades i un munt de personatges més de fantasia. 
  Gràcies a aquest llibre vaig descobrir un dels meus gèneres predilectes, la fantasia!

3. FAIRY OAK

    Entrem al podi. El tercer lloc és per a una saga, no he estat capaç de destacar el millor dels llibres de l'autora Elisabeth Gnone. Tot i això, em centraré en el primer El secret de les bessones, per tal de no explicar masses secrets de la saga.
 Aquest llibre va ser un regal d'aniversari i recordo haver-lo devorat en poc més d'una setmana.
   Les protagonistes d'aquesta història són dues germanes inseparables, però que a la vegada són increïblement diferents que viuen aventures màgiques al poble de Fairy Oak.
   És un llibre molt complet que no em va costar gens de llegir gràcies al senzill vocabulari que empra l'autora, però el que em va captivar des que el llibre em va arribar a les mans van ser les magnífiques il·lustracions sobre els personatges i el poble, que feien una que imaginar-se els esdeveniments fos una tasca molt simple.

2. L'OSLO VOL PINTAR LA LLUNA

  En segona posició trobem el llibre l'Oslo vol pintar la lluna de l'autora Teresa Blanch. Aquesta va ser una lectura obligatòria de l'escola quan cursava tercer de primària. Em va enamorar des del principi. Suposo que vaig sentir-me molt identificada amb el protagonista, un nen que des de petit té una obsessió per la lluna, fins a tal punt que construeix una nau per a viatjar-hi. A mi sempre m'ha cridat l'atenció el satèl·lit i suposo que va ser això el que em va entusiasmar.
  Aquest, juntament amb el número 1 del TOP, van ser els llibres que em van fer lectora i, tot i que no sóc partidària de rellegir llibres, amb aquests dos ho vaig fer moltes vegades.

1. L'AMIGA MÉS AMIGA DE LA FORMIGA PIGA

 Arribem al número 1, el meu llibre preferit de quan era petita, L'amiga més amiga de la formiga Piga de l'autor Emili Teixidor. 
   Aquest llibre me'l va regalar la meva àvia un Sant Jordi per a que m'animés a llegir i ho va aconseguir.
   La protagonista d'aquest llibre és una formiga que, cansada de la seva vida tan monòtona, decideix viatjar per veure què hi ha més enllà de les herbes i poder gaudir de vistes a l'horitzó. En el seu viatge coneix diferents animals que l'ajudaran, entre ells una girafa, que podrà fer que la formiga compleixi el seu somni.
  D'aquest llibre recordo les diferents aventures de la formiga Piga i, el que em va fer més gràcia de tot, els noms dels animals, ja que rimaven.


Aquest és el final del meu TOP 5, què us ha semblat? Heu llegit algun d'aquests llibres? Quins eren els vostres preferits quan éreu petits?

Laura

You May Also Like

0 COMENTARIS