MISCEL·LÀNIA #3- LECTURES D'HIVERN vs LECTURES D'ESTIU

by - 16:50:00



Hola joves lectors!
 L'entrada que us porto avui és una mica peculiar i l'he anomenada Lectures d'hivern vs lectures d'estiu. Tot va començar quan vaig preguntar a la meva mare si ella trobava diferències entre els llibres que llegia en aquestes dues estacions de l'any i em va respondre que no. La veritat és que jo sí que en trobo, per això us vull mostrar quines són i si vosaltres, com a lectors, també les noteu.
  La principal diferència que he trobat és que a l'estiu llegeixo més a gust les novel·les breus, és a dir, llibres d'aproximadament dos-centes pàgines. D'aquesta manera, els acabo més aviat i puc canviar de trama més sovint. En canvi, a l'hivern, prefereixo novel·les més llargues, llegir aquelles llibres voluminosos amb els quals podem estar més d'un mes per llegir-los, així com sagues i trilogies senceres.
 A part del nombre de pàgines, la trama i la manera d'escriure de l'escriptor, fa que depenent l'època de l'any, les meves preferències canviïn. Quan fa calor, les novel·les "fresques" són la millor opció. Aquelles amb una trama senzilla (no simple!), on l'autor no sigui gaire descriptiu, per tal que la lectura sigui àgil. Per altra banda, a l'hivern, prefereixo els llibres amb trames i personatges més complexes i les descripcions em són més agradables.
  Per últim, els gèneres també difereixen entre ambdues estacions. Pels dies més freds, les novel·les històriques, d'intriga i totes aquelles que convidin al lector a reflexionar. En canvi, als mesos d'estiu, no em faltarà mai una novel·la negra o un llibre d'humor. Així i tot, com molts ja sabreu, són fanàtica de les novel·les de fantasia i, d'aquestes, en llegeixo tot l'any!
Què us ha semblat aquesta entrada? Vosaltres també teniu diferents estils de lectura depenent dels dies de l'any?

Laura

You May Also Like

0 COMENTARIS