RESSENYA: SIN NOTICIAS DE GURB

by - 11:24:00



Títol: Sin noticias de Gurb 
Autor: Eduardo Mendoza
Idioma Original: Castellà
Editorial: Seix Barral
Any: 1991
Sinopsi: Perdut a la Barcelona preolímpica, l'extraterrestre Gurb posa al servei de la seva supervivència l'estranya qualitat d'adoptar l'aspecte que li plagui. Es perd amb l'aparença de la Marta Sánchez, mentre el seu company alienígena inicia la recerca a la jungla urbana. A través del seu diari personal anem descobrint les increïbles peripècies d'un extraterrestre a Barcelona.


Havia sentit molt a parlar d'aquest llibre, però em vaig decidir a llegir-lo quan diverses persones me'l van catalogar com el llibre d'humor per excel·lència
Primer de tot, em va sorprendre perquè és molt breu, únicament conté 143 pàgines. Sin noticias de Gurb està dividit en dies i aquests indiquen que realitza l'extraterrestre a hores concretes. La veritat és que aquest format "diari" agilitza la lectura de la novel·la.
No recordo haver llegit mai un llibre tan excèntric, ni tampoc recordo haver rigut tant. El protagonista explica d'una manera ben peculiar com són i com es comporten els éssers humans. Així mateix s'horroritza d'algunes accions de les persones mentre ell actua d'una manera molt estranya i divertida.
Tot i així, crec que l'humor és una mica especial i no se si agradarà a tots els lectors, a mi, personalment, m'ha enamorat.
El que sens dubte més valoro d'aquest llibre és la magnífica manera com escriu l'autor  Eduardo Mendoza, m'ha fet riure moltíssim i imaginar-me molt fàcilment les accions descrites.
A més a més, he trobat aquest llibre molt crític. Fa paròdia de diversos problemes que formen part de la ciutat i que els que hi vivim afirmem: transit horrorós, obres al carrer,etc. 
Si teniu l'oportunitat de llegir aquest llibre, no la perdeu. Em va fer passar una estona molt divertida (vaig començar a llegir i  no vaig poder parar!) i, definitivament, aquest llibre ha passat a ser un dels meus predilectes.


Laura

You May Also Like

0 COMENTARIS