NaNoWriMo 2020

by - 22:00:00

 Hola, joves lectors!

El mes de novembre. Trenta dies de l’any en els que el fred comença a sentir-se en tots els racons, la pluja es deixa veure més sovint i la foscor cobreix els carrers abans d’hora. Una època en la que les vacances d’estiu han quedat ja oblidades i les festes de Nadal encara sonen massa llunyanes.

El mes de novembre hauria de ser dels més avorrits de l’any, però per sort, arriba el NaNoWriMo, com cada any, per treure’ns d’aquesta horrible rutina.

Molts de vosaltres ja sabreu de què estic parlant, segur que hi ha algú que ha participat en edicions anteriors, però per aquells qui no, aquí us porto un petit resum.

NaNoWriMo és l’acrònim de National Novel Writing Month i consisteix en un repte. Un dels reptes més durs al que un amant de l’escriptura es pot sotmetre. Escriure durant trenta dies un total de  50 000 paraules d’una nova novel·la. Això queda resumit en escriure una mitjana de 1670 paraules diàries, sense cap excepció, no existeixen ni les festes ni els caps de setmana.

Com puc participar?

Tothom qui vulgui pot unir-se al repte. Jo us recomano que us registreu a la pàgina web del projecte (www.nanowrimo.org) en la que podeu comptabilitzar fàcilment les paraules de la vostra novel·la, això com compartir les vostres impressions en fòrums, entre d’altres moltes opcions.

És recomanable preparar-se prèviament l’estructura de la novel·la, els personatges i la trama, per evitar al màxim els possibles bloquejos. Però és simplement un consell. Cadascú sap com ha d’organitzar-se (o no).

I a partir del dia 1 de novembre a mitja nit, comença el millor, ESCRIURE!

Si aconseguiu arribar a les 50 000 paraules abans del dia 30 a mitjanit... ENHORABONA! Heu superat el repte.

Aquesta és la meva segona edició i me estic molt nerviosa, però amb infinites ganes de tornar-hi, ja que l’any passat no ho vaig aconseguir.

Però, tampoc passa res! Totes aquelles paraules que vaig escriure ja són més de les que hauria escrit sense el repte. De manera que us recomano a participar.

Aniré compartint els meus avenços a les xarxes socials. Us animo a que participeu i comenteu les vostres impressions.

Ens llegim aviat!

Laura

You May Also Like

0 COMENTARIS