RESSENYA: L'INFORME PHAETON

by - 18:28:00




Títol: L'informe Phaeton
Autor: Albert Salvadó
Idioma Original: Català
Editorial: Columna
Any: 2007
Sinopsi: I si la història que ens han explicat fos un engany? Qui és el senyor Contacte? Diu que m'han triat precisament a mi, per saber. Per saber què? Què és la CCU? Eren tantes les preguntes que em queien al damunt de sobte.
Tot va començar a la terrassa d'una àtic amb una trobada que semblava casual, però allà va tenir inici una aventura increïble que m'ha portat a reconstruir el fil del passat de la Humanitat. Cada pas ha estat una sorpresa majúscula, cada nou descobriment un salt espectacular  i cada revelació ha fet trontollar tots els meus coneixements . He dit <<coneixements>>? Potser hauria de dir desconeixements...
Després de tot el que ha passat, després del que he vist, després de tot el que he viscut, només una cosa queda clara: a partir d'ara, la meva vida mai no tornarà a ser la mateixa.
Ila teva? Continuarà sent la mateixa un cop hagis llegit L'Informe Phaeton? Vés amb compte, perquè també per a tu, potser, mai més res no serà igual. Tu també has estat escollit per saber.


El seu llom roig amb les lletres platejades va ser el que em va cridar l'atenció d'aquest llibre. El títol m'era desconegut, així com l'autor, però tenia un bon pressentiment i després de llegir la sinopsi vaig decidir donar-li una oportunitat.
Mai cap novel·la havia aconseguit fer-me trontollar el cap d'aquesta manera, mai cap novel·la m'havia fet pensar tant. Crec que gràcies a L'informe Phaeton he aprés a reflexionar i a plantejar-me les coses.
Tot i que podem dir que el diàleg i l'estil són molt senzills, no podem catalogar a aquest llibre com a tal. Valoro molt positivament la gran recerca d'informació que ha realitzat l'autor. Tota la informació que inclou la novel·la pot ser fàcilment trobada i contrastada (de fet, la bibliografia omple gairebé set planes!)
Primer de tot, quan comencem a llegir, ens trobem un pròleg. Quin pròleg! A partir d'aquest, el lector queda atrapat i la qualitat de la novel·la va en augment. He de confessar que algunes parts se m'han fet una mica feixugues a causa de la gran quantitat d'informació que aquestes contenen, però, a part d'això és un llibre fantàstic. Una novel·la diferent. Mai n'havia llegit cap d'igual.
Després d'haver devorat 547 pàgines en un temps rècord, la primera pregunta que apareix al meu cap és si podria realment succeir que la història que ens han ensenyat no fos realment com diuen. Per altra banda, un sentiment de culpabilitat s'ha apoderat de mi, de nosaltres. Un dels missatges que aquest llibre fa arribar al lector és que, si no parem el problema del canvi climàtic, les conseqüències poden ser devastadores, hem de prendre consciència.


Laura

You May Also Like

2 COMENTARIS